2009. szeptember 2., szerda

Exaile - Megszólal a gép...

Az Exaile nem más, mint egy médialejátszó alkalmazás, és bár tudom hogy nem éppen új projekt, mégis jónak látom ha írok róla, hiszen szerintem méltánytalanul háttérbe szorul a rengeteg hasonló alkalmazás mellett.
Régen kizárólag az Amarok  lejátszót használtam, de mivel ez egy KDE alá írt program, rengeteg "függőséget" kellet telepítenem Gnome alá, így elkezdtem keresni az alternatívákat.
Az Exaile nem is titkolja, hogy egy Amarok klón, így szinte mindent tud amit a "nagy" példakép, viszont GTK-n teszi mindezt.


A felület is nagyon hasonlít az Amarokéra, így ha azt megszoktuk már, nem lesz gond áttérni.
Nagyszerűen kezeli a nagyméretű zenegyűjteményem, letölti és megjeleníti az  aktuálisan játszott album borítóját, a dalszövegeket, és akár a gitár tabokat is. Kommunikál a Last.fm oldallal, így feltölti profilunkra az éppen hallgatott nótákat, vagy hallgathatjuk segítségével az ottani rádió "állomásokat".
Okos program, csak töredékét említettem itt a lehetőségeinek, és van még egy nagy előnye az Amarokal szemben, nevezetesen hogy sokkal kisebb az erőforrás igénye.

Minden általam kipróbált disztribúció alap tárolójában megtalálható, így telepítése nem okozhat gondot a csomagkezelő segítségével, de ha mégis, itt a hivatalos oldal:

11 megjegyzés:

  1. es most jott ki egy uj verzioja.

    bar en meg mindig amarokot hasznalok, amellett, hogy fent van az exaile is, de nekem valahogy jobban kezre all az amarok.

    VálaszTörlés
  2. Én évekig használtam, de valahogy nagyon zabálta az erőforrást.
    Nálam az bűn, ha sima zenehallgatásnál kis csíkok jelennek meg a proci terhelését jelző grafikonon:D

    VálaszTörlés
  3. az igaz, hogy szereti enni a procit, meg robosztus meg neha lassu is es neha ossze is omlik.

    a posztod hatasara ujra kiprobaltam az exaile-t, vegul is nem rossz, de van nehany bosszanto dolga.

    pl egy adott eloado lemezei egy mappaban vannak, o valamiert megis felosztja es ugy jeleniti meg, mintha tobb lenne

    VálaszTörlés
  4. Ez kezdetben engem is zavart, de hamar megszoktam, ráadásul amúgy is szívesebben használom a fájlböngészőjét.
    Esetleg javaslom még kipróbálásra a Listent!

    VálaszTörlés
  5. lehet, hogy megtalaltam a megoldast.

    atalitottam, hogy eloadok helyett az albumokat jelenitse meg, bar, igy is tovabb bontja a mappakat, de igy legalabb tudom, hogy mit es hol keressek.

    VálaszTörlés
  6. hat nem tudom, de nekem nem valtoztatja meg a pidgin alatt az eppen aktualisan szolo szamra az allapotom, pedig leszedtema current songot es az im allapotot is.

    VálaszTörlés
  7. Mert nem az állapotot változtatja, hanem megjegyzésként fűzi hozzá. Te nem is láthatod az eredményt, kérdezd meg valamelyik ismerősöd látja e...

    VálaszTörlés
  8. de az amaroknal latom:)

    amugy megneztem masik fiokbol es nem lattam:(

    VálaszTörlés
  9. mas se latja :(

    nem mintha nem tudnek nelkule elni

    VálaszTörlés
  10. Kapásból passz, de ha akarod utána nézek...

    VálaszTörlés
  11. kapcsolodo cikk:

    http://tuxarena.blogspot.com/2009/09/how-to-install-exaile-301-in-ubuntu-904.html

    VálaszTörlés