2010. május 30., vasárnap

Bicskás Ubuntu szösszenetei 3. rész: Gnome panel

Gondolom sokaknak feltűnt, hogy a Gnome panel elég gusztustalanul bír kinézni, ha megpróbáljuk a rendszertémát mellőzve valódi átlátszóságra bírni. Sajnos ez alól az Lucid új témái sem kivételek: panelelemek nem lesznek áttetszőek, csak az üres mezők; így nem sok értelme van használni. A Webupd8 honlapját böngészve bukkantam erre a szkriptre, ami a kép tanulsága szerint orvosolja ezt a problémát. Két lehetőségünk van: vagy az össze témát "felpeccseljük", vagy csak az aktuális felhasználóét. Én az elsőt választottam, nálam szépen működött.

Először is töltsük le a szkriptet Terminál segítségével:

#wget http://webupd8.googlecode.com/files/theme_bg_patcher2.py && chmod +x theme_bg_patcher2.py

Ha azt szeretnénk, hogy az összes /usr/share/themes könyvtárban található témát megváltoztassa, akkor folytassuk a következő paranccsal:

#sudo python -u theme_bg_patcher2.py

Az eredmény Ambiance téma használata esetén:


Figyelem! Csak akkor használd, ha mindennapi használatra is átlátszó panelt szeretnél, mivel megváltoztatja a "rendszertéma" színárnyalatát.


Jó szórakozást hozzá!

Eredeti cikk: Webupd8

5 megjegyzés:

  1. A figyelmeztetést tehetted volna az elejére. Sajnos gyökér vagyok hozzá, hogy visszacsináljam és megint nem olvastam végig, hanem elkezdtem, de ez az én bajom! :)
    Egyenlőre tetszik, ha megunom, majd megoldom. :D
    Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Sajnálom a dolgot, de nem történt nagy baj: a szkript csak az aktuálisan fent lévő témákat módosítja; ha tehát telepítesz újat, akkor annak "normálisan" fog megjelenni a panelja.

    VálaszTörlés
  3. Hello! Az átlátszóság mértékét a szkript felpakolása után is lehet állítani?

    VálaszTörlés
  4. Lehet igen, a csúszka ugyanúgy működik.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen! Ez nagyon kajmán!!! :)

    VálaszTörlés