2008. április 23., szerda

HUBackup, egy újabb biztonsági mentő szolgáltatás Ubuntu alá.

A HUBackup egy kicsi és könnyen kezelhető adatmentő program otthoni felhasználóknak. A home mappát lehet vele lementeni a benne lévő adatokkal.

HUBackup telepítése

sudo apt-get install hubackup

A program használata

Rendszer-adminisztráció-home user backup



Megnyitás után a következő ablakot kell látnod.




Ki kell választani, hogy mire akarsz adatmentést csinálni.



Ha kiválasztottad, akkor a következő kép fogad.




A mentés folyamatban.



Adatmentés után pedig ezt láthatod.





Fájlok mentése

Általában egy adatmentés után kétféle fájlt kapsz.

/home/backup/ruchi-master-archive.1.dar
/home/backup/ruchi-master-catalog.1.dar


A visszaállítás a következőképpen zajlik.

dar -x /home/backup/ruchi-master-archive -R Target_dir



Forrás: http://www.ubuntugeek.com/hubackup-backup-application-for-ubuntu-home-users.html

5 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam és csak azt nem értem, hogy ha DVD-re akartam kiírni a mentést CD-nek nézte. Hogyan lehet beállítani, hogy ne CD-nek nézze a DVT-t?

    VálaszTörlés
  2. Szia Csaga!

    Sajna még nem próbáltam ki a progit, de ha lesz időm akkor megnézem a beállításokat. Gondolom ha kérdezed, akkor Te sem találtál semmit.

    VálaszTörlés
  3. Kipróbáltam a dolgot, és ha kiválasztom a DVD-re írást, akkor nekem kiírja. Bár CD-nek nézi, vagy azt ír ki alul, de ez nem zavarja be a dolgot.Az adatokat kiírta a DVD-re.

    VálaszTörlés
  4. Újra kipróbáltam, betettem egy üres DVD-t és kábé 450 MB megírása után kiadta és kérte, hogy címkézzem fel mint CD-t és tegyek be egy másikat. Úgy lenne jó ha egyetlen egy DVD-re tudnám felírni a biztonsági másolatot!

    VálaszTörlés
  5. Hááát! Ehhez már nem tudok hozzászólni. Talán kérdezd meg cikk íróját. A link a fordítás alján van. Nincs más ötletem.

    VálaszTörlés