2008. január 5., szombat

Damn Small Linux Reload

Dobtam egy icike-picikét jobb videó kártyát a csúcs szuper PII-be, hogy végre alaposan meggyötörjem a Damn Small Linux-ot(DSL). Ez már AGP! Hiába, összejött az élet!:)))
Mivel nem volt kedvem hallgatni hogyan rázza az asztalt a CD-meghajtóm, feltelepítettem vinyóra. Szerencsére nem téma, hiszen a Pen-es telepítéshez hasonlóan ez is menüből megoldható. Néhány perc, és pár egyszerű kérdés megválaszolása árán felkerült a merevlemezre. A két
választható boot-manager közül válaszd a lilo-t, mivel a Grub nem akar települni.

Újraindítás után végre kellemes felhasználói felület fogadott. A fürgesége
ismét meglepett, alig néhány perc alatt szolgálatra készen bámult rám a Fluxbox.:)
Egy dolog viszont nagyon idegesít! Sehogy nem tudom beállítani a képfrissítést, és az alap 60HZ bizony majdnem kiégette a szemem. Hiába kerestem rá minden létező formában a Google-val, senki nem tud semmit a témáról.

Választhatunk több internetböngésző közül. Az alap a Dillo, ami nagyon gyors, de az elkényeztetett felhasználónak igencsak fapados. Szerencsére van Firefox, ami ugyan lassú még egy komolyabb gépen is, viszont megtalálom benne a megszokott szolgáltatásokat. Amikor szerettem volna írni egy levelet, akkor ért a következő meglepetés. Hiába állítottam be a Magyar billentyűkiosztást, nem minden stimmelt. Az ékezetes betűk ugyan megvoltak, viszont nem qwertz, hanem qwerty kiosztáson ment a cucc. Ezzel sajnos nem is tudtam mit kezdeni. Mellesleg a Num Lock led sem világított:)
A csomagkezelését sem voltam képes igazából megérteni, nagyon fura egy rendszer ez.:)

Foglaljuk kicsit össze a benyomásaimat:
Először is szeretném leszögezni, hogy valószínűleg a legtöbb problémám nem a DSL hibájából adódik, hanem a bénaságomnak köszönhető. Ha több időt szánnék rá, biztos minden megoldható lenne.
Nagyon tetszik maga az elgondolás! Kicsi fürge Linux, luxus szolgáltatásokkal.
Tetszik a csomagok jól átgondolt válogatása, és hogy minden hardvert azonnal felismert gond nélkül.
Ami eltántorított attól a szándékomtól, hogy hosszabb távon futtassam, az a képernyő beállítási problémája. Egy óra alatt majdnem kiesett a szemem, LCD-re meg nem telik.:)
Azoknak ajánlom, akik már értik nagyrészt a Linux filozófiát, de vágynak némi kihívásra. Ja, és legyen LCD:)

Ez a néhány kis probléma azért azon nem változtatott, hogy egy időre ez a kis pingvin lett a kedvenc játszótársam! Szerintem mindenkinek ki kellene próbálni!

Tölts le!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése