2009. november 8., vasárnap

Hivatalos Nvidia meghajtó telepítése

Persze az is hivatalos, amit a disztribúciód tárolójából töltesz le, hiszen zárt forráskódú szoftverről van szó, azonban megeshet, hogy inkább a hivatalos honlapról letöltött meghajtóra van szükséged. Az okok a következők lehetnek:

1. A tárolóban lévő csomag nem akarja az igazságot, nem működik rendesen (például nálam az Ubuntunál voltak ilyen gondok).

2. A tárolóban lévő csomag régi (például Debian-nál).

A lépések a következők:

1. Töltsük le az architektúránknak és videokártyánknak megfelelő linuxos meghajtó-programot!

Hivatalos Nvidia driver-ek

2. Mentsük el a /home mappába.

3. Nevezzük át nvidia.run-ra. A saját dolgunkat könnyítjük meg vele a későbbiekben. A fájl elérési útja így a következő lesz: "/home/felhasználóneved/nvidia.run" .

4. Lépjünk át karakteres felületre: Ctrl+ALT+F1 Jelentkezzünk be rendszergazdaként.

5. Váltsunk futási szintet: Init 3 Öljük meg a grafikus kiszolgálót: killall gdm/kdm (attól függ Gnome, vagy KDE az).

6. Telepítsük a driver-t: sh /home/felhasználóneved/nvidia.run

7. A telepítés végén rákérdez, hogy futtasa e az nvidia-xconfig parancsot. Engedjük meg neki.

8. A folyamat végeztével indítsuk újra gépet (a biztonság kedvéért, elvileg az X újraindítása is működhet): Init 6

Felmerülő problémák: rpm alapú disztibúcióknál hiányozhat a kernel-devel, debian alapúaknál a kernel-headers csomag, telepítsük ezeket (verziója egyezzen meg a kernelével), illetve hiányozhatnak más, kisebb csomagok, ezeket telepítsük, majd fogjunk neki újra a meghajtó felhúzásának. Saját tapasztalat: a rendelkezésre álló gcc néha nem kompatibilis a telepíteni kívánt meghajtóval, ilyenkor lépjük át a figyelmeztetést és folytassuk a szoftver felrakását, mert ebből gond nem származhat.

Tipp: rolling release disztribúcióknál mindig a saját tárolóba található driver-t használjuk! Magyarázat: ott a kernel mellett a meghajtó-program is folyamatosan frissül. Melyek ezek? Például a PcLinuxOS, Sabayon (aki Gentoo-t, vagy Arch-ot használ, az ezt a how-to-t se olvasta el).

7 megjegyzés:

  1. Hali, köszi a leírás. Te kipróbáltad? Csak azért kérdezem, mert nekem ubi 9.04 esetében csunya dolgokat művelt. A másik kérdésem hogy szerinted 9.10 esetében van-e értelme probálkoznom vele? (érezhető-e szerinted gyorsulás a nyilt meghajtóhoz képest?)

    VálaszTörlés
  2. én feltettem a legújabbat (190.42) annyi különbséggel, hogy még grafikus felületen lőttem ki a gnome-ot.
    természetesen 9.10van fent nekem is. az lehet hogy más fajta kártyánk van, én a 8-as szériához (pl 8800-asok) ajánlom, de ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor ott van a saját drivere, a 185-ös az is megfelel minden célnak ;>

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom 9.04 alatt mi lehetett a baja, nekem muzsikált. Ha újabb a gyári , mint az ubis, akkor érdemes feltelepíteni.

    Gyorsulás, sebességkülönbséget nem tapasztalhatsz, mert nem nyúlnak bele a meghajtó-programba, csak újracsomagolják a disztribúcióhoz (zárt forráskód).

    Nem tudom, hogy az Ubuntu 9.10 milyen (elég rövid pályafutása volt nálam), de szerintem nem lehet gond, ha felhúzod rá. Játékhoz szerintem jobb a 190.42-es, mert jobb az OpenGL támogatása.

    VálaszTörlés
  4. Köszi a válaszokat. Hát én is felraktam. 8600 GT kártyával használom. Tökéletesen működik. Kezdetben tényleg nem vettem észre semmi különbséget,de később...
    Tudni kell hogy rengeteget játszok töbnyire Wow-ozok. Ehhez a legujabb win-t használom, eddig az ubbis meghajtóval. Megy is rendesen, kivéve ha beérek egy olyan városba, vagy területre ahol rengeteg játékos/karakter szaladgál. 10-ból 5-ször kilép a játékból mindenféle hibaüzenet nélkül. De ezzel a driver-el nem! Nem akartam elhinni. Gondolhatjátok hogy megörültem neki... Nem tudom mi lehet ennek az oka,de nem tudok másra gondolni, mint "Bicskás" által említett jobb OpenGL támogatásra.
    Sok fontos és hasznos infót találtam már ezen az oldalon, de gondolhatjátok hogy ez speciel nekem mennyire fontos.

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy fasza lett :)

    Amúgy nálam is a 190.42-es meghajtó van fenn, és meg is látszik: Doom3 Ultra High-on, 1280x1024-ben fut akadás nélkül, megjegyzem: windows nem volt képes ilyen részletességgel, sebességgel vinni a játékot. Ehhez nincs is olyan bika kártyám: AGP-s 7600GT, szerintem ez már nem nagy szám.

    VálaszTörlés
  6. Nekem a blackpanther 10.1.1 alá kéne nvidia driver.Egy másik helyen nem igazán segítőkészek csak annyit mondtak,hogy töltsem le a Nvidia honlapról és másoljam be.Csak azt nem árulják el hova.
    Még csak most kezdek ismerkedni a linuxal igy nem ismerem a rendszert.Még
    Ha tudsz akkor segítesz?Vagy jó úgy ahogy a fentiek szerint csinálnám meg.

    VálaszTörlés
  7. A black Panthert nem annyira ismerem hogy tudjam hogyan kell telepíteni.

    VálaszTörlés