2008. március 13., csütörtök

Azureus Ubuntu alatt

Az Azureus sokak kedvence, hiszen elfut minden operációs rendszeren, lévén hogy java alapú. A kezdőktől a haladó felhasználókig mindenki megtalálja benne a számára megfelelő beállításokat.










Számos hasznos tulajdonsággal bír, melyek a következők:

  • szabályozható lemez cache
  • csak egy portot használ minden torrentre
  • használható proxy is, tracker és peer kommunikációra egyaránt
  • gyors indítás
  • UPnP beállítás
  • beállítható alapértelmezett letöltési könyvtár
  • automatikusan importálhatunk torrenteket egy kiválasztott könyvtárból
  • IRC beépülő a gyors segítségnek
  • jól konfigurálható kezelőfelület
  • egyszerre több torrent letölthető, melyeket meg is állíthatjuk
  • rengeteg információt tudhatunk meg a letöltött torrentről
  • beágyazott tracker, megoszthatók a saját torrentek
  • automatikus megosztás
Azuerus beépülők

  • automata sebességkiegyenlítése a feltöltéseknek és letöltéseknek, a hálózati töltéstől függően az Autospeedel
  • Automata torrent letöltés az RSS Feed Scannerrel
  • ütemezett letöltési és feltöltési sebességkorlátozás a Speed Schedulerrel
  • e-mail értesítő a töltés befejeződésekor a Status Mailerrel
  • számos információ hozzáadása a torrenthez a Seeding Columsal-al, Country locatorral
  • Azureus távoli vezérlése a Swing Web Interface-el
Azureus telepítése

sudo aptitude install azureus

Azureus indítása

Alkalmazások-internet-azureus

A legelső indítás alkalmával van lehetőség az Azureus konfigurálására, melyen természetesen a későbbiekben van lehetőség változtatni.
Az első a nyelv kiválasztása, majd a szint meghatározása.Vagyis teljesen kezdők vagyunk a témában, vagy középhaladók, és haladók. Ezután jön egy elég fontos rész, az internet sebességének a beállítása. Megadhatunk Nat/Server portot a következő lépésben. Meghatározhatjuk a megnyitott torrentek letöltési helyét. Majd jön a befejezés.

Eredeti cikk: http://www.ubuntugeek.com/azureus-java-bittorrent-client-in-ubuntu.html

3 megjegyzés:

  1. Már csak ubuntum van 10.10 netbook.Kis ideje próbálgatom a 9.10-et túl telepítettem magam elveszett mindenem.Az azureust szeretném felrakni de nem sikerül kibontani sem.Hogyan csináljam vagy milyen program kell a kibontásához vagy a helyes letöltéséhez?Simán csak mentettem sehogy sem jön össze!
    Köszönettel Laci

    VálaszTörlés
  2. Szia..Én is hasonló cipőben járok,próbálkozok torrentet rakni ubuntu 10.10-re. Én itt találtam egy leírást: http://www.ubuntugeek.com/howto-install-vuzeazureus-4004-in-810.html bár én előbb raktam fel a Vuze nevezetű programot. De mondok egy más megoldást is. A szoftverközpontban található egy progi, melynek a neve Wine. Ezt telepítsd fel (ha minden igaz, lesz egy Windows layered linuxon). Ha ez megvan, szedjél le egy régebbi utorrentet (nekem 1.7.1 van) ha megvan a telepítő exe-je, nyisd meg wine-al. Ha nem akarja megnyitni (mint ahogy nekem sem akarta), akkor csináld azt, hogy megkeresed a letöltött file-t, fájlra jobbklikk tulajdonságok. Itt találsz egy olyan menüt, hogy Jogosultságok. Ott látsz egy olyat hogy Végrehajtás mellette egy kipipálható rész és az a szöveg, hogy fájl végrehajtásának engedélyezése programként. EZt kipipálod, majd leokézod. Megnyitod a fájlt, telepíted, és az alkalmazások/wine menübe ott lesz az utorrent, Nekem a legújabb utorrentel nem működött, de ezzel a régivel megy. Remélem tudtam segíteni, igaz én csak 3 napja használok ubuntut:D

    VálaszTörlés
  3. pontosítok a wine nem a szoftverközpontban található, hanem a rendszer/adminisztráció/synaptic csomagkezelőben oda írd be kereséshez h wine és találni fog párat:)

    VálaszTörlés