2011. március 29., kedd

Linux Mint Debian frissítési hiba


Már jeleztétek nekem a cikk megírása után és én is találkoztam a következő jelenséggel: amikor a mintUpdate-el szeretnéd frissíteni a csomagokat, akkor kiírja hogy törött csomagok vannak és futtasd le a megfelelő parancsot. Nosza terminált kaptam és beírtam hogy sudo dpkg --configure -a. Erre természetesen semmi nem történt. Próbálkoztam azzal, hogy Synapticban kilistáztattam a törött csomagokat és egy nagy nullát írt ki. Végső elkeseredésemben futtattam egy apt-get update és upgrade-et. Ekkor vettem észre hogy néhány csomagot visszatartott, ezek voltak a ludasak vagyis a "törött" csomagok.

Megoldás

Ezeket a csomagokat kikerestem Synapticban és kijelöltem frissítésre. Érdekes módon frissítés után már nem volt problémája a mintUpdate-nek. Ha van más megoldási lehetőség akkor írjátok meg nekem.

2 megjegyzés:

  1. A grafikus és a standard apt-get helyett én az aptitude -ot használom, mert az ilyen visszatartott csomagokat is szépen felteszi, mivel ugye ezek is frissek és néha függőségek más csomagok számára. Érdemes az aptitude-ot használni a sima apt-get helyett normál felhasználóknak is, mert megspórol egy rakat nehéz döntést és fejtörést. It Just Works! ;)

    VálaszTörlés
  2. Szia. Segitségedet kérem, hogyan tudok hibabejelentést küldeni a blogspotnak. Két oldalamból kilépés után újra visszatér az oldal szerkesztési felülete.Et azért is kellemetlen mert többen használjuk a gépet..blogspot oldalt...és ha kilépnek az én oldalam iránítópultja ufrik elő.
    egalmon@citromail.hu

    VálaszTörlés