2009. június 14., vasárnap

Mandriva és én

Be kell valljam, mostanság disztribúció váltáson töröm a fejem. Ezidáig ubuntu volt a fő társam, de mostanság nem vagyunk annyira jóban. Már vagy 4-5 kiadás óta használom, tehát elég régóta. Régen nem volt különösebb problémám vele, de az utóbbi időben egyre több. Amikor régebbi gépem volt, nem tűnt fel hogy lassú lenne. Nemrégiben elromlott a gép, és cserélnem kellett a belsőt. Most van benne egy AMD X2 64-es procit, és 2Gb memória. Tudom hogy nem nagy valami, mostanában már ez az elfogadott. Azonban az ubuntu ez alatt is lassú. Idegesítően lassú. Ha merészelek egy lemezt kiírni, akkor aztán végképp megáll az élet. A kitökörítésről nem is beszélek.Másodpercekre elsötétül a képernyő, és várok.... Emiatt elegem lett az egészből. Elkezdtem letöltögetni, és virtualbox alatt kipróbálni a főbb disztribeket. A fő cél az volt, hogy én mint láma is tudjam telepíteni és használni. Ne kelljen túl sokat config fájlokat szerkesztgetni,stb. Volt Suse ami jó lett volna, de nem volt meg néhány csomag ami kellett volna. Aztán Fedora, de ott meg elég sok a bug, és egy sima auto loginhoz is berhelni kellett. Volt még egy pár, és a végén eljutottam a Mandrivához. Már találkoztam vele néhány évvel ezelőtt, de akkor nem igazán jött be. Ez már azonban egészen más.

Szóval kiírtam a lemezt, és boot. Már a boot képernyő is tetszett, de az igazi a telepítés közben és után jött. Azt kell mondjam, az ubuntu telepítése nem túl hosszú és főleg nem bonyolult. A mandriva azonban ráver egy körrel. Azt hittem ezt mér nem is lehet fokozni és mégis. Hihetetlen egyszerű minden. És mellé nagyon szép.
Telepítés után reboot, és jöhet nézelődés, csomagok telepítése. Hát csak hápogni tudtam, hogy így is lehet. Minden csomag alapból megvolt ami nekem kellett, nem kellettek extra tárolók, vagy letölteni és feltenni máshonnan. Elkezdtem nézegetni a beállításokat, és itt is meglepett mennyire igényes az egész. A tűzfalon kezdve a megosztásig. Még szülői felügyelet (!!!) is van benne. Nem győztem betelni vele. Összességében elmondhatom, hogy nagyon elégedett vagyok vele. Végre megtaláltam amit eddig kerestem. Még ha a legutolsó is volt a listámon.

Ha van véleményed, akkor nyugodtan írd meg a komment mezőben. Leírhatod azt is, hogy te miről mire váltottál, és miért. Nem kell semmit fikázni és nem flame-et várok, csak tényszerű közlést.

1 megjegyzés:

  1. Szia,

    Szerintem jó döntés volt, én is februártól használok újra Mandrivát, és tényleg egy nagyon összeszedett disztró. Én KDE 4-el használom, és szerintem ők rakták bele a legjobban a KDE-t, igényes lett (saját témák mindenhol kivéve ikonok).
    Bár a Gnome-ot nem szeretem túlzottan, de arról a verzióról is jókat hallottam.

    Ha még nem tetted meg, akkor nézz be a mandrivalinux.hu oldalra. Nem vagyunk túl sokan, de segítünk amiben tudunk.

    VálaszTörlés