2009. május 31., vasárnap

PC BSD és Én

Sokan tudják, hogy nagy linux fan vagyok, és hirdetem az "igét" ahol lehet. Már több disztribúciót kipróbáltam, és eddig megmaradtam az ubuntunál. Azt hiszem ennél könnyebben kezelhető rendszert nem nagyon találni. Nos, most azonban találkoztam valamivel ami talán felveheti a versenyt vele. Néhány hónappal ezelőtt volt egy bejegyzésem a PC BSD-ről. Akkor nem voltam elájulva tőle, mert kipróbáltam, de a bejelentkezésig sem jutottam el. Most kijött az újabb verziója, és úgy gondoltam adok neki még egy esélyt. Virtualbox fel, telepítőt leszedtem, kipörköltem, és hajrá. Már a telepítő meglepett, mert teljesen ékes magyar nyelven szólalt meg. A telepítés kb. 30 percet vett igénybe, és annyira egyszerű volt, mintha ubuntut installáltam volna fel. Ez volt az első kellemes meglepetés. Közben hasznos infókat kaptam a bsd-ről.

Újraindítás után jött a képernyő beállítása, ez sem volt túl nehéz. Végre elindult az asztal. KDE felület fogadott, ami TELJESEN magyar volt. Újabb jó pont. Innen már nem ment nehezen a navigáció. A jobb alsó sarokban kaptam egy figyelmeztetést, hogy frissítések érhetők el. Mert hogy az internet is automatikusan ment... Tudtam plasmoidokat is felpakolni.

Kipróbáltam a telepítést is. Letöltöttem a delugét a pbi oldalról, és dupla katt. Mintha Windowsban lennék. Minden benne volt ami kellett. Nem volt extra függőség. Nem kaptam hibaüzenetet. Mindent bepakolt a programs könyvtárba. Egyszerű mint az ágyba....
Na szóval ismét piros pont.

Gondoltam megizzasztom egy kicsit. Nézzük megy-e a youtube. Hát ment. Meg a banki oldalam is. Újabb pont. Szóval nem győztem csodálkozni. Azt hiszem megérdemelte az újabb esélyt.
Még soha nem használtam BSD-t, de ez meglepett. A Free BSD telepítése nem jött össze. Persze nem is vagyok egy hardcore user.

Ami a lényeg, hogy kezdőknek is merem ajánlani. Ha máshogy nem először virtualbox alatt.
Van magyar honlapja is: http://pcbsd.mosfet.hu/
Wiki oldal: http://hu.wikipedia.org/wiki/PC-BSD
Hivatalos oldal: http://www.pcbsd.org/
Elérhető csomagok: http://www.pbidir.com/

Még folytatom a tesztelét, majd írok róla.

Néhány videó




PC BSD telepítése



2 megjegyzés:

  1. Helo ragazzo!
    Telepítettem, és kellemesen csalódtam, amíg ki nem kapcsoltam.
    Az történik, hogy hosszasan írja a dolgokat, de a végén nem kapcsolja ki a gépet. A végén talán ez van: torn off lehet nem pontosan, de nem vagyok otthon az angolban :(
    Mi lehet a hiba?

    VálaszTörlés
  2. A legújabb verziónál nekem nem volt ilyen problémám. A rlgebbinél volt, de ott gombbal kapcsoltam ki. Lehet hogy egy bug volt. Legutoljára a pcbsd csak virtuális gépen volt fent, de azóta már más vendégeskedik rajta.

    VálaszTörlés