2009. március 12., csütörtök

Hogyan engedélyezheted a rendszerhangot Intrepid alatt

A libcanberra csomag 0.6-os verziója az alapértelmezett ubuntu 8.10 alatt. Úgy tűnik hogy a csomag elavilt és ez okozhatja a hanghibát. A következő három lépés megoldja a problémát.

1.Telepítsd az új libcanberra csomagot. Szerkeszteni kell a tárolók listáját

Tehát gedit /etc/apt/sources.list. Add hozzá a következő sorokat:

# PPA for Gert Kulyk (to fix system sound problem)
deb http://ppa.launchpad.net/gkulyk/ubuntu intrepid main
deb-src http://ppa.launchpad.net/gkulyk/ubuntu intrepid main

Frissítsd a tárolók listáját.

sudo apt-get update

Ezután a frissítéskezelő telepíti az új csomagot. Indítsd újra a gépet és kész.

2. Rendszerhang engedélyezése

Navigálj el a Rendszer/Beállítások/Hang effektek Itt ellenőrizd le a hangokat, vagyis játszd le figyelmeztető és a rendszerhangokat. Próbájl ki minden egyes hangot külön-külön.

3. Engedélyezd a login és a logout hangokat.

Már engedélyeztük a rendszerhangokat, de ennek ellenére a rendszerhangok nem szólnak. Ennek is van megoldása. Tehát nyisd meg a /etc/gdm/PostSession/Default Terminálban

sudo gedit /etc/gdm/PostSession/Default

Add hozzá a következő sort a ‘exit 0′ sor elé. Mentsd el és lépj ki.

/usr/bin/canberra-gtk-play --id=”desktop-logout”

Most már hallhatod a ki- bekapcsolási hangokat.


Forrás: http://www.ubuntugeek.com/howto-enable-system-sound-in-ubuntu-intrepid.html

6 megjegyzés:

  1. Tőlem GPG kulcsot kér?
    Ez nem gond?

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom hogy gond-e de találtam leírást hogy hogyan készíthetsz. http://docs.fedoraproject.org/translation-quick-start-guide/hu/sn_accounts.html#sn-gpg-key

    VálaszTörlés
  3. Hello!
    A rendszerhangal kapcsolatba van egy problémám. LMDE-t használok és be ill. kijelentkezéskor mindig csippan egyet a gépem. Ez azután történt, hogy egy "fagyás" után (közbe) ujraindítottam a gépet. Szóval nem szabályosan állítottam le a linuxot.

    VálaszTörlés
  4. Erre nem nagyon tudok mit mondani. Én is ezt használom és nekem is csipog. Megtanultam vele együtt élni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm. Valami megoldás biztos van rá. Valahol utána kell járni. Lehet hogy csak valami phyton kódot kell átírni. Mert a programozás az még menne, de nem tudom, hogy hova kéne, lehetne belenyúlni. Azért ha lesz rá megoldás akkor írok.

      Törlés
    2. Vége a terrornak. a bejelentkezési felületet megváltoztattam és ilyenkor már nem csipog. Kikapcsolást meg ugy kell csinálni, hogy először kijelentkezel és utána ott mész a leállításra.
      És kész nem is csipog többet.

      Törlés