2011. augusztus 14., vasárnap

Grafikai lehetőségek

Bevezető:
Mindenki ismeri a manapság híres (és drága) programokat. PhotoShop, 3Ds Max és még sorolhatnám. Most megpróbálok néhány ingyenes alternatívát összegyűjteni amelyek gond nélkül futnak Linuxon.

2D:

Pencil:
Egy nagyon ötletes kis program. A lényege ,hogy olyan animációkat készíthetünk vele mint például egy saját kézzel rajzolt flipbookal :)
Letöltés: ubuntu szoftverközpont / eredeti weboldal (angol)

Gimp:
Szerintem a legjobb photoshop alternatíva, még photshop kinézetet keltő kiegészítő is letölthető hozzá ,hogy ne legyen gond a kényelemmel.
Letöltés: ubuntu szoftverközpont / eredeti weboldal (magyar)


3D:

Wings 3D:
Ezt a programot csak egy szóval tudom leírni: kényelem. Ha nincs szükségünk animációra mert csak egy egyszerű 3D-s projekten dolgozunk akkor ebben sokkal kényelmesebben megtudunk alkotni egy egyszerű lowpoly modelt mint egy puccos moder modellező programban. Minden szükséges funkciót a jobb gombal eltudunk érni.
Letöltés: ubuntu szoftverközpont / eredeti weboldal (angol)


Blender:
3Ds Max alternatíva. Egyetlen probléma van vele ,hogy a kezelőfelülete szokatlan más modern modellező programokhoz képest pedig minden szükséges funkció megtalálható benne és egy kis hozzáértéssel profi modelleket/animációkat készíthetünk vele.
Letöltés: ubuntu szoftverközpont / eredeti weboldal (angol)


7 megjegyzés:

  1. Sajnos a Gimp nem alternatívája a photoshop-nak. használom mindkettőt. Ebből kifolyólag látom a gimp hiányosságait(nekem főleg a layer-group és a fotó-utómunkánál használt eszközök hiányoznak).

    3DS MAX. itt már közelebb van a blender-hez, de a tanulhatósága sokkal nehezebb(nem csak saját tapasztalat). tanulhatóság szempontjából sokkal inkább a Maya-hoz hasonlítanám, de annak van .rpm változata(a profik persze Maya-t csak linux alatt használnak és nem is ismerik a "mikropuha ablakokat") :D

    VálaszTörlés
  2. A Wings 3D egy modellező progi, kb. 1/100-a a Max-nak. ezért nem hasonlítanám össze a kettőt.

    VálaszTörlés
  3. Amiket én próbáltam még:

    Inkscape: Nagyon jó kis vektoros rajzoló. Svg-t csinál.
    Scribus: Kiadványszerkesztő. Nem versenyezhet a nagyokkal.

    VálaszTörlés
  4. Az Inkscape nekem is bevált, bár nem merültem el benne. Scribus-nál jó referencia a "Full Circle"

    VálaszTörlés
  5. Én az Inkscape-t és a GIMP-et is szeretem, de tény hogy a GIMP kissé "nehezen kezelhető" a Photoshophoz képest, és a PSD fájlokkal sem igazán tud bánni.
    Hiányosságai vannak, de a rengeteg script/bővítmény szerintem nagy részben pótolja őket.

    VálaszTörlés
  6. Fotósként nekem bőven megfelelne az Olympus Viewer 2 ingyenes programja Linux alá,ha volna,így csak wine-nal tudom csak futtatni,de sajna lefagy :(

    VálaszTörlés
  7. Én a GIMP-ez használom évek óta; még mindig csak töredékét ismerem a tudásának, de eddig minden feladatot meg tudtam vele oldani (képek konvertálása, átméretezése, gamma görbe műveletek, élesítés, elmosás, feliratozás, egymásba mixelés stb.). Az Inkscape-pel ismerkedem, jó kis programnak látszik, a Scribust letöltöttem, de egyelőre a könyveimet, hírleveleimet még meg tudom oldani LibreOfffice-szal, így még nem kezdtem el használni. Majd he fellépek egy igényesebb szintre... Polló László

    VálaszTörlés