2014. augusztus 19., kedd

Android a számítógépen?

A cím azért került kérdő módba, mert nem tudom van-e értelme. Az mára nyilvánvalóvá vált, hogy az android mindent visz. Kis túlzással a tablettől az elektromos fogkeféig mindenhol megtalálható. Tény, hogy sok előnye van, de ugyanúgy hátránya is.

Több tesztet olvastam róla és persze én is használok tableten androidot. A legtöbb kritika a biztonság és az erőforrás igénye miatt éri. Én sem értem miért kell egy tabletbe majdnem annyi vas, mint egy asztali gépbe vagy egy laptopba.
Szinte minden kollégám és ismerősöm okos telefont használ, a 99%-uk androidosat. Hozzá kell tennem, szenvednek. Főleg a fagyások és lassulások miatt. Oké, nem többmagos proci és nem több Giga memória van a telefonjukban.
Én maradok a XX. századi MTK-s, zárt rendszerű Evolveom mellett. Amire kitalálták arra nekem megfelel.

Na de nem a robotos telefonokat akarom vegzálni. A Distrowtch-on ma találtam rá az X86-os processzorokra írt változatára. A projekt honlapja itt található.
Túl sokat nem szeretnék írni róla, hiszen szinte mindenki ismeri. A telepítése nagyjából megegyezik egy tablet/telefon installációval.
A fő kérdés számra az, hogy van-e létjogosultsága nem érintőképernyős gépeken és mire is lehetne használni. A megfejtéseket kérem a komment mezőben megosztani.

Nos, letöltöttem a lemezképet és Live módban elindítottam a virtuális gépben.  Szép komótosan töltögetett befelé.

 





Varázsló kalauzol végig a lépéseken. A nyelvek közül természetesen a magyar kiválasztható.



A wifi beállítását most kihagytam. Net volt enélkül is.



Nincs android Google fiók nélkül. Nem szeretem, mert minden adatomat akarja. Persze valamit valamiért.




Bejelentkeztem... Rögtön jön a nyaggatás mindenféle szolgáltatásokkal és mentésekkel.




A dátum és idő beállítás lényeges, itt sem maradhat el. A király helyett a tulajdonos én vagyok.



Egyre beljebb vagyok a rendszerben. Most kellene tapizni, de nekem csak az egér marad.



Az asszisztenst kihagytam.



Íme az "asztal". Semmi extra nincs rajta. Az alapok fent vannak, ami az induláshoz kell.


Persze megnéztem a böngészőt, a fontosabb oldalakat :-) behozza.



A fontos információk elérhetők a szokásos módon.




Összegzésként nem nagyon tudok mit írni mert ez nem olyan mint egy szaftos új linux disztribúció. Egy próbát azért megér a kísérletező kedvűeknek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése