2014. május 27., kedd

Digital Out (SPDIF) beallitas ATI alaplapi hangkartya eseten

Bizonyara nem csak nekem gyult meg a bajom a hazimozi es az alaplapi hangkartya osszehangolasaval. Engem elegge zavart, hogy minden egyes rendszerinditasnal manualisan kellett beallitanom a digital out kimenetet, mivel optikai kabelen keresztul szerettem volna hasznalni a hazimozit, ami jelen esetben egy Samsung HT-DB300. Az oprendszerem (legyen szo barmilyen linuxrol), onkenyesen visszaallitotta magat analog stereo duplexre. Ha RCA-n keresztul csalogatnam elo a hangot (amire teljesen alkalmas pl.a Genius Home Theatre), ilyen problema nem merulne fel, viszont nem szeretnem novelni az amugy sem keves kabeldzsungelt.
Az alabbi megoldast talaltam egy kulfoldi forumon:

Terminálba írd be:

$ pacmd list-cards

itt megnézed a kártya számát, az én esetemben: alsa.card = "0" és kiválasztod a baromi hosszú listából, melyik hang ki és bemenetet szeretnéd használni, nekem az iec958-stereo kellettt az SPDIF-hez.

Aztán:

$ pacmd set-card-profile 0 output: --> nekem az "output" után értelemszerűen az iec958-stereo-t kellett írnom

Majd fogod, és root-ként szerkeszted az etc/pulse/default.pa fájlt, és a legaljára # nélkül beilleszted a következő sorokat:

set-card-profile 0 output:iec958-stereo
set-default-sink 1

miután mentetted, tetszőlegesen újraizzítod a pulse-t: killall pulseaudio, majd pulseaudio,

vagy a gépet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése