2013. november 25., hétfő

Cpu Hőmérséklet

Cpu Hőmérséklet figyelése bármilyen linux alatt.

Aki esetleg windows-t használt régebben vagy most is tudja hogy ez ott nem nagy feladat csak feltesz egy programot és mutatja is. Na a helyzet az hogy itt is ugyanaz a helyzet áll fent csak terminálból kell elvégeznünk.

Első parancs: sudo apt-get install lm-sensors

Miután feltelepült: sudo sensors-detect

Ha ez is kész válaszolj minden kérdésre igennel (y) majd egy gyors reboot után megnyitjuk a terminált és a sensors paranccsal már láthatjuk is az aktuális cpu hőfokot.


3 megjegyzés:

  1. Helló!
    Engem az érdekelne, hogy milyen szoftveres megoldás létezik a hűtés szabályozására? Létezik egyáltalán? Mert azt hiszem egy Jupiter nevű programot ajánlottak, de azt már nem fejlesztik és nem is találtam mást. Xubuntu 12.04-et használok.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Xubuntura keresek neked annó én sem találtam amikor kerestem szóval lehet hogy nincs.

    VálaszTörlés
  3. first. sudo apt-get install sensors-applet
    next. sudo sensors-detect
    next. answer yes to everything.
    exit then restart computer.
    next. sudo gedit /etc/default/grub and then change
    GRUB_CMLINE_LINUX_DEFAULT="quiet splash"
    to read
    ..."quiet splash acpi_osi=Linux"
    next. sudo update-grub to update /boot/grub/grub.cfg
    exit then restart computer.
    MY FAN NOW STOPS AND STARTS WHEN IT SHOULD
    Hope this helps.
    egy ilyet talátam nekem működik próbát megér

    VálaszTörlés